Remu Aaltonen lavalla Kuva by Tanu KallioIMG 1457

Kuva: Tanu Kallio                                 Kuva: Marjut Viitanen

HENRY "REMU" AALTONEN vuoden korunkantaja 2019

Vuoden korunkantajan titteli on myönnetty  vuodesta 2001 alkaen henkilölle, joka omalla korunkäytöllään  edistää korukulttuuria.

Suomen Kultaseppien Liitto ry on päättänyt myöntää Vuoden 2019 korunkantajan tittelin muusikko/ taiteilijalle Remu Aaltoselle.

Haluamme vuoden korunkantaja nimityksellä kannustaa ihmisiä nauttimaan koruistaan ja käyttämään niitä rohkeasti niin arjessa kun juhlissa. Remu Aaltonen on omalla tinkimättömällä tyylillään esimerkillisesti näyttänyt, että runsaskin korunkäyttö on miehekästä sekä Rock ´n Roll. Kimaltelevat sormukset viimeistelevät Remun harkittua pukeutumista ja tuovat tervetulleen annoksen glamouria pohjolan muuten varovaisen vaatimattomaan koristelukulttuuriin.

Remu Aaltonen palkitaan Taigakorun OTSO-korulla, jonka on suunnitellut Sami Viitasaari.

Vuonna 2018 vuoden korunkantajaa ei nimetty.

Wuite netLumoava koru

.

EVA WUITE vuoden korunkantaja 2017

Suomen Kultaseppien Liitto ry on päättänyt myöntää Vuoden 2017 korunkantajan tittelin hortonomi AMK / maisemasuunnittelija Eva Wuitelle.

Haluamme vuoden korunkantaja nimityksellä kannustaa ihmisiä nauttimaan koruistaan ja käyttämään niitä rohkeasti niin arjessa kun juhlissa. Eva Wuite osoittaa omalla korunkäytöllään, että korut ovat luonteva osa arkea ja myös juhlatilanteita. Hänelle luonteenomaisia koruja ovat pitkät kaulakorut ja näyttävät rannekorut, joita hän vaihtelee tilanteen ja asukokonaisuuden mukaan persoonalliseen tyyliinsä.

Eva Wuite palkitaan Satakieli-korulla, jonka on suunnitellut Pauliina K. Lumoavalta.